کرونا چه بر سر «رعد و برق» آورد؟
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۹۵۰۹۲
تهیه کننده «رعد و برق» مشکلات فنی و دشواری ساخت در دوران کرونا را دلیل تاخیر یک روزه در پخش این سریال عنوان کرد.
داود هاشمی درباره علت تاخیر یک روزه در پخش سریال ماه رمضان شبکه تهران به ایسنا توضیح داد: به خاطر مشکلات فنی شب گذشته به پخش نرسیدیم. ما همزمان با آغاز تصویربرداری سریال، یک گروه داشتیم که برایمان جلوههای ویژه کامپیوتری را انجام میدادند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هاشمی با بیان اینکه او و علیرضا افخمی (کارگردان سریال) حدودا ۲۰ ماه است که درگیر این پروژه هستند، درباره ایده ساخت سریال «رعد و برق» عنوان کرد: در سال ۹۸ که سیل آمده بود، این ایده به ذهن آقای افخمی رسید و پیشنهاد کرد و دوستان صداوسیما هم استقبال کردند.
در زمان سیل، آقای افخمی با یک دوربین همراه با یکی از دوستان، از محل تصویربرداری میکردند و بعد از دو ـ سه ماه، ما تحقیقات جدیِ میدانی و کتابخانهای را شروع کردیم. حدود هفت ماه تحقیق و ۱۳ ماه هم تصویربرداری کردیم که هنوز هم تمام نشده است و همچنان هم مشغول تصویربرداری هستیم. قسمتهایی را که آقای افخمی تدوین میکند، اگر پلانی جا مانده باشد یا قرار باشد نمایی دوباره تکرار شود، استودیویی در تهران داریم که در آنجا تصویربرداری میکنیم.
این تهیهکننده درباره تاثیر بیماری کرونا بر ساخت سریال رعد و برق، گفت: خیلی اذیت شدیم. قرار بود هشت قسمت را در گرگان بگیریم، ۵-۶ قسمت در لرستان و بقیهاش در خوزستان تصویربرداری شود اما به خاطر شرایط کروناییِ خوزستان، اجازه ندادند در آنجا کار کنیم و محدودیتها ایجاد شد. آقای افخمی مجبور شد کلی از فیلمنامههایی را که نوشته بود کنار بگذارد و دوباره فیلمنامه بنویسد. بیش از ۹۵ درصد از این سریال را در استان گلستان ساختیم.
هاشمی در پایان گفت: آنقدر خاطرات جذاب و حوادث و اتفاقات در سیل بود که این سریال قابلیت ۱۰۰ قسمت شدن را هم داشت اما چون زمان نبود و پروژه سنگین و خسته کنندهای بود، ما ترجیح دادیم همین ۳۰ قسمت را تهیه کنیم تا ببینیم بعدش خدا چه میخواهد.
به گزارش ایسنا، اولین قسمت از سریال «رعد و برق» به نویسندگی و کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی داود هاشمی، با یک روز تأخیر از پنجشنبه ـ ۲۶ فروردین ماه ـ روی آنتن می رود.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: سریال رعد و برق همه باهم علیه کرونا آقای افخمی رعد و برق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۹۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تهیهکننده نونخ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته میشود
اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
منبع: تسنیم
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون